hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > زنجان| طلاق مهم‌ترین آسیب اجتماعی استان

زنجان| طلاق مهم‌ترین آسیب اجتماعی استان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اینکه طلاق یکی از مهم‌ترین آسیب های اجتماعی در بین بانوان زنجانی است،گفت:برای کاهش دغدغه بانوان باید مشاغل خانگی را جدی بگیریم.
به گزارش مهر، ماهرخ بلوری ظهر دوشنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در محل استانداری استان زنجان با یادآوری اینکه طی سال گذشته در این کارگروه شاهد تصویب ۴۳ مصوبه بودیم، افزود: آمار حاکی از آن است که ۷۸ درصد این مصوبات نیز اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه در برهه کنونی، مهم‌ترین چالش و آسیب اجتماعی که بانوان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، طلاق است، ادامه داد: طلاق به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی که باعث فروپاشی کانون خانواده می‌شود، در بین بانوان زنجان مطرح است.
بلوری با بیان اینکه معضل طلاق به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد و همه این موارد نیاز به آسیب‌شناسی دارد، تصریح کرد: برای اینکه بتوان دغدغه طلاق را در بین بانوان زنجانی کاهش داد، باید اهتمام به رفع مواردی چون بیکاری، نداشتن مهارت زندگی، نداشتن کسب و کار و مهم‌تر از همه توجه نکردن به تاب‌آوری را در اولویت قرار داد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با یادآوری اینکه نرخ اشتغال در جمعیت زنان استان زنجان ۷۴.۱۷ درصد بوده و این آمار در کشور ۷۶.۱ درصد را نشان می‌دهد، اظهار کرد: آمار حاکی از آن است که نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت زنان استان زنجان ۱۱.۹۸ درصد است که میانگین کشوری در این زمینه ۱۳ درصد است.
بلوری با بیان اینکه نرخ بیکاری در جمعیت استان زنجان ۲۵.۸۳ درصد بوده و میانگین کشوری در این زمینه ۲۳.۹ درصد است، افزود: برای اینکه امروز بتوانیم کمی از بار سنگین دغدغه بانوان یعنی طلاق را کاهش دهیم، باید اجرای طرح کارآفرینی و ایجاد کسب و کار اجتماعی و خانگی را جدی بگیریم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد